Marketing data-analyse
Alle marketingkanalen leveren data op. Offline en online. Zorg dat je een goed overzicht hebt van deze data zodat je beter kunt bepalen hoe ieder kanaal presteert. Heb je hulp nodig met het analyseren, combineren en interpreteren van al deze data. Geen probleem, op basis van jouw vraag analyseer ik de data en maak ik het overzichtelijk zodat je soms met een druk op de knop alle relevante data kan inzien.
Wat kan ik voor je doen
Google analytics inrichten
Maak optimaal gebruik van jouw online data door Google analytics goed in te richten, zodat je beter gebruik maakt van de verzamelde data. Denk aan doelen, het interpreteren van Search Console, conversies meten en dashboards die je snel op kunt vragen. . Combineren van data
Tooling inzetten
Er is diverse tooling beschikbaar die helpt data te verzamelen of te interpreteren. Het scheelt tijd en inzet als je deze goed gebruikt. Aan de hand van jouw situatie bepalen we samen welke tooling geschikt is om jouw vragen te beantwoorden.
Dashboard maken
Met een druk op de knop overzicht, wie wil dat nou niet. Met jouw KPI’s in het achterhoofd, stel ik een dashboard op die jou direct overzicht geeft, zodat je zelf niet alle data door hoef om resultaten te zien.
Data strategie
Wil je data een onderdeel maken van jouw organisatie, bepaal dan vooraf een data strategie. Dit helpt om focus te houden op de te nemen stappen. Data integreren in jouw business kan namelijk een intimiderend en oneindig onderwerp zijn. Focus dus op haalbare doelen en integreer data gericht werken stap voor stap binnen jouw organisatie. Hulp nodig? Neem contact op!